הסרת שם רע בגוגל – עבודה למקצוענים

חיפוש מידע באינטרנט הפך להיות פעולה אוטומטית ממש.

כאשר האינטרנט זמין בכל רגע, ונמצא איתנו בכל שניה באמצעות הנייד, חיפוש באינטרנט נעשה פעמים רבות ביום אפילו מבלי שמרגישים בכך. אותו מידע כולל גם מידע על אנשים אחרים. לא רק על מפורסמים וסלבס קיים מידע באינטרנט, מידע בצורה כזאת או אחרת קיים כמעט על כל אחד מאיתנו. לרוב זהו מידע חיובי או ניטרלי, אך לעיתים המידע יכול להיות שלילי, מידע שיכול לפגוע בנו ובהתקדמות שלנו. כאן המקום לדאוג ליחסי ציבור באינטרנט ולכך שמידע שלילי יהיה סמוי.

כל מילה שנכתבה – מתועדת

בין אם זהו מידע משמעותי, ובין אם תגובה פוגענית שנכתבה על ידי טוקבקיסט לא ידוע – הכל נמצא והכל מתועד. היום גוגל מסירה מידע רק בעקבות צו בית משפט. לכן, הסרת מידע, אפילו הסרת עבר פלילי מגוגל, שהוא מידע שכלל לא אמור להיחשף ונחשב למידע פרטי לחלוטין, אינה ניתנת באופן מוחלט. אז מה עושים? ממש כמו ב"עולם הישן" או "העולם הפיזי", הסרת השלילי נעשה באמצעות הוספת החיובי, כלומר יחסי ציבור טובים. ניהול מוניטין ברשת שנעשה בצורה טובה כולל מעקב לגבי למידע המפורסם עליכם ברשת וביצוע פעולות על בסיס יומיומי על מנת לדאוג לכך שהמידע אליו יחשף הגולש המחפש מידע אודותיכם יהיה חיובי בלבד.

כיצד מוסר השם הרע שלכם? 

" הסרת פרסום שלילי בגוגל " אם הנקודה ההתחלתית היא תוצאה אחת בה מפורסם עליכם מידע שלילי ולכן היא בולטת מיד למחפש המידע אודותיכם, המטרה העומדת לפניכם, או יותר נכון- בפני בעל המקצוע שיבצע את העבודה, היא להוסיף מידע חיובי. מידע חיובי שימלא את דף התוצאות ידחוק את המידע השלילי תחילה אל מעבר לחמש התוצאות הראשונות ולאחר מכן גם אל הדף הבא. חלק גדול מהגולשים נכנסים לאחת מתוך חמש התוצאות הראשונות. רוב הגולשים אינם עוברים אל הדף הבא. כך, מידע שלילי המפורסם בדף הבא לא יחשף, וגם אם ישנו גולש חרוץ במיוחד אשר נכנס גם אל הדף הבא, אותו מידע שלילי יהווה חלק קטן מכלל המידע שישנו עליכם ויהפוך להיות שולי.

האם ניתן לעשות זאת בעצמכם?

אם אתם מעוניינים בעבודה שתיעשה כמו שצריך, השקיעו ופנו למישהו המומחה בתחום. ניהול מוניטין, במיוחד אם הוא כולל הסרת מידע שלילי שפורסם עליכם, דורש עבודה רבה ומעקב יומיומי, ממש בדומה לקידום אתרים אורגני. כפי שבקידום אתרים דואג מקדם האתרים לכך שהאתר שלכם יהיה בין התוצאות הראשונות בחיפוש מילות מפתח שונות, כך דואג מנהל המוניטין שלכם שבחיפוש שמכם בהקשרים שונים יופיעו קודם כל אזכורים חיוביים. הוא ידאג להוסיף אזכורים חיוביים שונים, כשהעבודה כוללת כתיבת תכנים והוספת תכנים חיוביים שידחקו את התוכן השלילי לפינה ויותירו אותו שם.