כיום ישנם מגוון סוגי בעלי עסקים אשר מפרסמים את עצמם בפייסבוק ובעולם הסושיאל.

לכל עסק יש השיקולים שלו ובהתאם להם הוא מכניס את היד עמוק או עמוק יותר אל הכיס.

אז כמה כסף צריך עסק להשקיע על קמפיינים?

בכדי שנוכל לקבל תשובה לשאלה זו, נלך אחורה ברמת האסטרטגייה של העסק ונחזור אל אפיון האסטרטגיה השיווקית של העסק שמתוכה נגזור את הפן העסקי והכלכלי.

 

כשעסק קובע את היעדים העסקיים והשיווקים שלו הוא צריך לדעת מראש מה המוצרים/שירותים שהוא הולך לפרסם, מי קהל היעד ובאילו פלטפורמות הוא הולך לתקוף ( אסטרטגיית עכביש) .

לאחר שהבנו את הנתונים הללו אנו יודעים מה סדר הגודל של התקציב שלנו על פי יחסי המרה משלב הקמפיין עד שלב המכירה.

לדוגמא: ד"ר יעקב בן נון הוא פלסטיקאי ורופא שמבצע טיפולים אסתטיים.

ד"ר יעקב החליט להתמקד בטיפולי הזרקות של חומצות היאלרוניות.

כל טיפול שווה ערך ל2500 ש"ח.

אזי כל לקוח שנסגר שווה ערך למינימום (יכול אף יותר) ברמת הקמפיין הממוקד ל-2500 ש"ח.

השאלה הבאה שנשאלת היא ברמת המכירות. כל כמה פניות רלוונטיות אשת המכירות של ד"ר יעקב יכולה להמיר לפגישה -> ומשם ללקוחה משלמת.

אשת המכירות של ד"ר יעקב עדכנה שהיא סוגרת 3/10 פניות לפגישות ובנוסף עדכנה שהיא סוגרת ⅓ מהפגישות שמגיעות.

 

אחרי שהבנו את כל הנתונים נסדר את הכל בטבלה מסודרת:

פניות = 1/10

פגישות ⅓

לקוח שווה = 2500 במינימום.

 

משמע שכל 10 לידים בממוצע שווים לנו 2500 ש"ח.

 

לאחר שביצענו את החישוב הפשוט אנו בוחנים כמה טיפולים אנו מעוניינים להכניס בחודש ועל פי זה יוצרים קמפיין TEST הנותן לנו את המדד של עלות ליד. (לדוגמא: לאחר שבוע בדיקה ליד עולה לנו 50 ש"ח)

לאחר החישוב הפשוט לפיו ליד עולה 50*10 = 500 ש"ח = לקוח שמשלם 2500

זאת אומרת שלפי החישוב על כל שקל הכנסנו חמישה שקלים.

שווה? תלוי בבעל העסק.

 

בהמשך נייצר עבורכם כתבות להגדלת יחס המכירות 🙂