הדבר הכי חשוב בקידום העסק שלך עוד לפני שאנחנו פונים לעולם המכירות והשיווק זה עולם ה"מינגלינג" או בשפה העממית – קשרים.

יצירת מערך קשרים הינו אחד הגורמים הכי חשובים בשיווק עסקים קטנים באינטרנט:

לפני שמתחילים לייצר את מערך הקשרים נפרק את זה ל-2 חלקים:
חלק 1 – מערך פנימי בין קולגות
חלק 2 – מערך חיצוני עם ספקים חיצוניים שקשורים אלינו בצורה עקיפה.

הקשרים יכולים להיות חברים בלבד, אך כמו ישראלים טובים הטריגר מבוסס על אינטרס הדדי.

לא תאמינו אך כמות העבודות שתוכלו "להכניס" לעצמכם על ידי יצירת קשרים הינו כך:

נניח שאתם מכירים 100 ספקים שונים, מקבילים אליכם באופן ישיר ומתוכם 50 "מלאים בעבודה" – 2 אופציות עומדות בעניין:
1. לסרב לעבודה של הלקוח.
2. להפנות אל ספק אחר קרוב (אנחנו רוצים להיות במשבצת הזאת) ולקחת Commission-אחוז מתוך העסקה. אנו נרצה לתת יותר אחוזים על מנת לקבל יותר עבודה, הדדיות, ואינטרס הדדי.

אז דיברנו כרגע על ספקים קרובים שעובדים באותו התחום שלנו, בואו נדבר על ספקים אחרים שלא עובדים בתחומנו – עם היכרות ראשונית ורושם נכון נוכל להישאר בתודעה של האדם שמולנו וכנראה ברגע שהוא ייתקל בשיחה עם כל אדם אשר יזכיר את תחום העיסוק שלנו – נקפוץ לו בראש ושוב נבצע את שיטת ה Commission עם נתח נאה לספק העבודה שלנו.

הספק יהיה מרוצה וימשיך להפנות אלינו לקוחות כי בסופו של דבר הוא זה שמרוויח מזה בדיוק כמונו 🙂

אז בשורה התחתונה! תפסיקו לבזבז סתם כסף מיותר בפרסום העסק באינטרנט בשיטת הממומן אגרסיבי (תעשו זאת עם אנשי מקצוע שייבנו עבורכם משפכי שיווק נכונים) צאו לרחובות ותכירו אנשים חדשים, לכו לכנסים שבהם תוכלו להכיר אנשי עניין חדשים, תחכימו, תלמדו – זה ישתלם לכם!